spot_img
spot_img
N24MagazinLifestyleAko patite od kroničnog gastritisa, ovih šest pravila se morate pridržavati

Lifestyle

Ako patite od kroničnog gastritisa, ovih šest pravila se morate pridržavati

PODIJELITE ČLANAK

Dijeta kod kroničnog gastritisa, bez obzira na njegov uzrok, u načelu je poštedna, što znači da u želudac ne smije doći hrana koja iritira sluznicu.

Kiselina u želucu, žgaravica, osjećaj težine i bolovi u želucu su najčešći simptomi kroničnog gastritisa. Osobe koje pate od gastritisa moraju svakako izbjegavati prženu hranu, masnu i jako začinjenu, ljutu i kiselu hranu te vruća jela. Poželjno je izbjegavati i konzerviranu hranu, hranu u octu i jake začine, procesiranu hranu i suhomesnate proizvode, prženu, paniranu ili pohanu hranu, pretpripremljenu hranu, brzu hranu i gotovu hranu.

Konditorski proizvodi, slatkiši i sladoledi također bi se trebali izbjegavati. Osobe oboljele od gastritisa trebale bi izbjegavati kavu, alkoholna pića i jake čajeve, alkoholni ocat i proizvod od kakaa. Od povrća potrebno je izbjegavati papriku, krastavce, ukiseljeno ili konzervirano povrće, proizvode od rajčice (koncentrat, sok od rajčice, pelate i suhe rajčice) te dresinge poput majoneze, kečapa i drugih gotovih dresinga.

Od voća osobama s gastritisom mogu naškoditi ananas, kivi, papaja, citrusi(limun, naranča, citrusi, mandarina, klementina). Izbjegavati cigarete.

6 pravila koje je dobro slijediti:

  1. Izbjegavati podgrijavanje masne hrane.
  2. Izbjegavati konzumirati hladnu ili vruću hranu ili napitke.
  3. Jesti polako i dobro prožvakati hranu.
  4. Dozvoljen način pripreme hrane je kuhanje i pirjanje, a zabranjeno je pohanje, prženje i pečenje.
  5. Hranu treba usitniti i dobro sažvakati.
  6. Vrlo je bitno jesti redovito (svakih 2 do 4 h), a nakon obroka ostati u uspravnom položaju barem još 2 h nakon obroka.

Njegujte svoj crijevni mikrobiom

Ljudski organizam sadrži 90% bakterija koje su organizirane u zajednice koje nazivamo mikrobiomi. Mikrobiom u crijevima jest izuzetno bitan jer se sumnja da njegov disbalans sudjeluje u razvitku mnogih nezaraznih kroničnih stanja i bolesti, pretilosti, depresije, autizma, alergija te sasvim sigurno najviše bolesti povezanih s probavnim sustavom. Prehrana koja sadrži razne vrste hrane bogate hranjivim tvarima, hranu koja sadrži vlakna i probiotičke izvore hrane pomaže u oblikovanju mikrobiote debelog crijeva.

Pokazalo se da biljni ili mediteranski stil prehrane diverzificira crijevnu mikrobiotu. Hrana koja sadrži probiotike također može pomoći u poticanju rasta crijevne flore u debelom crijevu. Oni koji žele povećati unos probiotika mogu probati namirnice kao što su jogurt, kefir, kimchi, kombucha, tempeh, kefir, miso i kiseli kupus.

n24.ba

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

spot_img
Pročitajte još
spot_img
spot_img