spot_img
spot_img
N24MagazinLifestyleKoliko trebate voziti bicikl ako želite smršaviti?

Lifestyle

Koliko trebate voziti bicikl ako želite smršaviti?

PODIJELITE ČLANAK

Ako ste cijelo ljeto zbog vrućina izbjegavali bicikliranje, pravo je vrijeme da svog ljubimca na dva kotača ponovno “izvedete” van.

Bicikliranje je odlično i za fizičko i za mentalno zdravlje, a da ne spominjemo da je bicikl prijevozno sredstvo koje najmanje zagađuje okoliš.

Jedna od najvažnijih dobrobiti ove aerobne aktivnosti je pozitivan učinak na srce i krvožilni sustav. Tijekom vožnje bicikla uključen je velik broj mišićnih skupina u cikličkim pokretima, pri čemu se kontinuirano opterećuje i krvožilno-dišni sustav. Smanjuje se rizik od najčešćih bolesti današnjice: bolesti krvožilnog sustava, karcinoma, šećerne bolesti, pomaže u borbi protiv stresa i depresije. Istraživanjima je dokazano da umjerena vožnja biciklom tri puta tjedno snižava krvni tlak i razinu kolesterola u krvi, a time znatno smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti, korisna je i u prevenciji osteoporoze. Vožnja biciklom jača, učvršćuje i oblikuje mišiće nogu i stražnjice, jačaju se i trbušni i leđni mišići koji podržavaju kralježnicu. Mišići su u stanju blagog istezanja zbog nagnutosti tijela prema naprijed. Istovremena koordinacija ruku i nogu poboljšava koordinaciju, dok veće udaljenosti izgrađuju vašu izdržljivost i kondiciju. Za razliku od trčanja, tijekom vožnje bicikla nema stresa za zglobove nogu, koljena i kralježnicu (i smanjuje se opasnost od ozljeda uzrokovanih prenaprezanjem), piše Nastavni zavod za javno zdravstvo Dr. Andrija Štampar, a evo još nekoliko i više nego dobrih razloga zašto svakodnevno biciklirati…

Dovodi metabolizam u ravnotežu

Vožnja biciklom pomaže u reguliranju tjelesne težine, sagorijevanju kalorija i mršavljenju te dovodi metabolizam u ravnotežu. Skidanju kilograma posebno pridonosi brža i zahtjevnija vožnja. Stručnjaci savjetuju svakodnevnu vožnju bicikla u trajanju od 50 minuta ako želite smršavjeti i ubrzati metabolizam. S vremenom možete ubrzati tempo vožnje i/ili potražiti zahtjevnije biciklističke ture…

Bicikliranje opušta i smanjuje stres

Vožnja biciklom smanjuje napetost, pojačava se lučenje hormona endorfina koji utječe na dobro raspoloženje. Podiže razinu energije za 20%, a smanjuje količinu nakupljenog umora za 65% jer potiče mozak na lučenje hormona povezanog s količinom energije – dopamina. Vožnja biciklom zdrava je i čini ljude sretnima – tko jednom proba, teško se odlučuje na povratak u tramvaj, bus ili automobil!

Biciklizam pridonosi razvoju grada

Vožnja biciklom 25 minuta dnevno umjesto vožnje automobilom smanjuje emisiju ugljičnog dioksida za 165 kg na godinu. Važni su i financijski izdaci za kupnju i održavanje bicikla te parking.

n24.ba

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

spot_img
Pročitajte još
spot_img
spot_img