N24MagazinLifestyleOvo su namirnice koje pogoršavaju upalu

Lifestyle

Ovo su namirnice koje pogoršavaju upalu

PODIJELITE ČLANAK

Svatko tko ima probavnih problema zna koliko oni mogu biti frustrirajući, neugodni, a ponekad i bolni, pogotovo ako imate sindrom iritabilnog crijeva, bolest koja zahvaća gastrointestinalni trakt. Druga česta bolest probavnog sustava je upalna bolest crijeva. Postoje dva tipa upalne bolesti crijeva, a to su Crohnova bolest i ulcerativni kolitis i kod oba tipa prisutna je kronična upala tkiva. Srećom postoji dosta toga što možete poduzeti da poboljšate stanje svojih crijeva ako bolujete od upalne bolesti crijeva, uključujući izbjegavanje određene hrane koja može pogoršati stanje.

Istraživanje provedeno na Sveučilištima Manitoba i Alberta te objavljeno u časopisu Gastroenterology analiziralo je rezultate pretraga, uključujući biopsiju debelog crijeva, kojima su bili podvrgnuti ispitanici oboljeli od upalne bolesti crijeva. Cilj im je bio utvrditi kako različite vrste vlakana mogu utjecati na tijelo osobe oboljele od upalne bolesti crijeva. Pokazalo se da ispitanici s upalnom bolešću crijeva nisu mogli pravilno probaviti nefermentirana prehrambena beta-fruktan vlakna te da su ta vlakna pogoršala simptome njihove bolesti pojačavajući upalu.

Takvo otkriće može pomoći da se prehrambene smjernice za pacijente učine personaliziranim te da se napokon napusti stav da je jedna vrsta prehrane dobra za sve s ciljem da se pomogne oboljelima od sindrom iritabilnog crijeva ili upalne bolesti crijeva. Ovo istraživanje omogućava bolji uvid u to kakav učinak određene vrste vlakana imaju na osobe s ovim bolestima. Kad je riječ o beta-fruktan vlaknima, ona su prisutna u mnogim zdravim namirnicama pa nema razloga da ih svi izbjegavaju, ali ima itekako dobrih razloga da ih izbjegavaju osobe sa spomenutim bolestima probavnog sustava te da prate hoće li to dovesti do poboljšanja njihovih simptoma.

Koje namirnice sadrže ta vlakna

Ako patite od probavnih problema i smatrate da biste možda trebali izbaciti iz prehrane ta potencijalno problematična vlakna, to znači da biste trebali izbjegavati grejp, banane, datulje, šljive, namirnice iz obitelji luka, artičoke, kelj pupčar, šparoge, određene žitarice, grahorice i orahe. S obzirom na to da je to popriličan broj namirnica koje biste trebali izbaciti iz prehrane, bilo bi dobro da se posavjetujete s nutricionistom koji će vam pomoći da kreirate plan prehrane koja će biti uravnotežena i nakon što iz nje izbacite spomenute namirnice.

n24.ba

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

Pročitajte još