spot_img
spot_img
N24MagazinLifestylePrestanite trenirati ovaj mišić, beskorisno je i potencijalno štetno, kažu stručnjaci

Magazin

Prestanite trenirati ovaj mišić, beskorisno je i potencijalno štetno, kažu stručnjaci

PODIJELITE ČLANAK

Prelistavajući društvene mreže nailazimo na brojne savjete, dok postavljeni algoritmi pred naša lica donose baš one informacije kakve nas zanimaju, u skladu s preferencijama.

Ako ste fitness entuzijast ili možda samo početnik koji još istražuje, često ćete nailaziti na stvari koje se vežu za treninge i prehranu. Listajući TikTok, možda ćete naletjeti na influencere koji tvrde da biste trebali napustiti vježbu koju brojni od vas već prakticiraju godinama.

 Je li to koristan savjet ili zabluda?

Stručnjaci smatraju da se ne radi o nečem besmislenom, samo je potrebno pojasniti takav stav. Fitness stručnjak pri Men’s Healthu Ebenezer Samuel slaže se s porukom koju ti influenceri šalju, ali smatra da u cijeloj priči nedostaje puno detalja. Prema Samuelu, ne postoji loša vježba, ali “postoje vježbe koje su kontraproduktivne za određene tipove tijela i za određene ciljeve”.

Što su uopće prednje delte?

Deltoidni mišići sastoje se od tri dijela: prednjeg deltoida, lateralnog deltoida i stražnjeg deltoida. Prednji deltoid čini prednji dio ramena i sudjeluje u rotaciji ruke u ramenu.

Što stručnjaci kažu o treniranju ramena

Za Samuela i stručnjaka za sportske performanse i za prevenciju ozljeda dr. Johna Rusina, treniranje prednjih deltoida je u najboljem slučaju zastarjela praksa, a u najgorem rizična odluka.

I Rusin i Samuel slažu se da su ramena često pretrenirana mišićna skupina. Bilo da stabilizirate ruku kako biste ciljali na svoje bicepse ili pomičete laktove iza torza kako biste radili na leđima, vaša se ramena koriste za stabilizaciju ruku za ove pokrete. To je još očitije pri pregledu prednjih deltoida.

Kada radite bilo kakve pokrete pritiska, Rusin kaže da su prednji deltoidi vrlo aktivni. To je posebno prisutno kod presinga s većim opterećenjem, a veliki je razlog što to dobro funkcionira za trening ramena. Slijedom te logike, najčešće serije treninga uključuju dosta pokreta pritiskanjem ruku i tako se zapravo cilja na cijelo rame.

Samuel se slaže s tim. Ramena se dosta aktiviraju u drugim pokretima, kaže on, pa je najbolje trenirati mišićnu skupinu – točnije prednje delte – strateški kako biste ograničili rizik od ozljeda.

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

spot_img
Pročitajte još
spot_img
spot_img