Shein i Temu pojačavaju oglašavanje u Europi kao odgovor na američke carine
Shein i Temu, popularne platforme za brzu e-trgovinu koje robu distribuiraju izravno iz Kine, znatno su povećale svoju potrošnju na digitalno oglašavanje u Europi tijekom travnja, pokazuju podaci analitičke tvrtke Sensor Tower. Najveći porast zabilježen je u Francuskoj i Velikoj Britaniji – Shein je ondje povećao oglašivačke budžete za 35 %, dok je Temu zabilježio rast od 40 % u Francuskoj i 20 % u Velikoj Britaniji.
Ovaj marketinški zaokret prema europskim tržištima dolazi u trenutku kada se obje kompanije suočavaju s izazovima na američkom tržištu. Naime, Sjedinjene Američke Države, pod vodstvom bivšeg predsjednika Donalda Trumpa, ukinule su trgovinsko izuzeće koje je omogućavalo da pošiljke vrijednosti ispod 800 dolara uđu u zemlju bez carine. Upravo je to izuzeće bilo ključno za uspjeh ovih brendova, čiji je poslovni model temeljen na prodaji izrazito jeftine odjeće i dodataka.
Suočene s nadolazećom zabranom “de minimis” izuzeća od 2. svibnja, Shein i Temu su značajno smanjile broj digitalnih oglasa u SAD-u i paralelno krenule s podizanjem cijena, kako bi ublažile učinke novih carinskih troškova i zaštitile profitne marže.
Podaci Sensor Towera pokazuju da je Temuova prosječna dnevna potrošnja na oglašavanje na platformama poput Facebooka, Instagrama, TikToka, Snapa, X-a i YouTubea pala za 31 % u dvije ključne travanjske tjedne, dok je Shein zabilježio pad od 19 % na sličnim mrežama, uključujući i Pinterest.
Osim Europe, fokus se preusmjerava i na Latinsku Ameriku. U Brazilu, Shein je gotovo udvostručio ulaganja u digitalno oglašavanje – potrošnja je porasla za čak 140 % u travnju u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Time žele ojačati svoj položaj na tržištu i odgovoriti na sve agresivniji ulazak Temua u regiju.
Očito je kako globalna trgovinska kretanja izravno utječu na strategije oglašavanja ovih kineskih divova, koji nastoje očuvati tržišni udio unatoč sve strožim pravilima i preprekama na ključnim tržištima.