spot_img
spot_img
N24VijestiSvijetZapadne marke ne mogu napustiti Rusiju

Vijesti iz svijeta

Zapadne marke ne mogu napustiti Rusiju

PODIJELITE ČLANAK

Invazija na Ukrajinu navela je mnoge zapadne brendove da se klone Rusije, ali neki još uvijek imaju otvorene prodajne objekte u zemlji i kažu da ih ne mogu zatvoriti.

Marks i Spencer, Burger King i hotelske grupe Marriott i Accor ograničeni su složenim franšiznim ugovorima koji ih sprječavaju da se povuku.

Tvrtke su prenijele ruske poslove trećim stranama i ne posjeduju poslovanje pod njihovim imenom.

Zajedno, tvrtke imaju gotovo tisuću poslovnica koje su još uvijek otvorene u Rusiji.

M&S ima 48 trgovina, a Burger King ima 800 otvorenih restorana, dok Marriott i Accor imaju otvorenih 28 odnosno 57 hotela.

BBC shvaća da su brendovi zaključani u zakonskim ugovorima o franšizi, što im otežava uklanjanje svog imena s glavnih ulica i trgovačkih centara u Rusiji.

Mnoge zapadne tvrtke imaju takve sporazume desetljećima. Na primjer, trgovinama Marks and Spencer upravlja turska tvrtka pod nazivom FiBA, koja od 1999. drži prava na prodaju proizvoda tog trgovca diljem istočne Europe. Maloprodajni div je rekao da je obustavio isporuke svoje robe FiBA-i kao odgovor na rat.

Burger King u MoskviIZVOR SLIKE,GETTY IMAGES
Naslov slike,

Burger King je rekao da njegove sporazume nije lako promijeniti

U međuvremenu, vlasnik Burger Kinga Restaurant Brands International također je rekao za BBC da restoranima upravljaju primatelji franšize. Ti “dugogodišnji pravni sporazumi nisu lako promjenjivi u doglednoj budućnosti”, navodi se.

Podrazumijeva se da hotelske grupe Marriott, IHG i francuski lanac Accor, koji među svojim brendovima ima Ibis i Novotel, posluju u Rusiji pod sličnim ugovorima.

Marriott je za BBC rekao da su njegovi hoteli u Rusiji u vlasništvu trećih strana, ali je rekao da će “nastaviti procjenjivati ​​mogućnost da ti hoteli ostanu otvoreni”, sugerirajući da istražuje svoje ugovore o franšizi.

Franšizing je poslovna metoda distribucije proizvoda ili usluga. Uključuje davatelja franšize, tvrtku koja je uspostavila naziv robne marke, i primatelja franšize, tvrtku koja plaća naknadu za pravo poslovanja pod imenom davatelja franšize i prodaje svojih proizvoda.

Graeme Payne, stručnjak za britansko i međunarodno franšizing u odvjetničkoj tvrtki Bird&Bird, rekao je da je franšiza za BBC korisna zapadnim brendovima koji žele ući na tržišta u različitim zemljama, ali nemaju lokalno znanje, novac ili sposobnost da uđu na njih.

“Kao građanin… pomislili biste zašto jednostavno ne zatvore svoje trgovine? Ali samo iz čiste poslovne i ugovorne perspektive, vrlo je teško to učiniti bez nekih dalekosežnih pravnih posljedica”, rekao je g. Payne.

Te bi posljedice mogle imati ozbiljne financijske implikacije za zapadne tvrtke, koje bi primatelji franšize mogli tužiti ako prekrše bilo koji sporazum, koji često traje 10 ili više godina.

Victoria Hobbs, partnerica u Bird&Birdu koja se bavi sporovima oko franšize, rekla je za BBC ako se otkrije da vlasnik franšize ima veze s ruskim predsjednikom Vladimirom Putinom ili je podvrgnut sankcijama, onda bi iz perspektive Ujedinjenog Kraljevstva ugovor mogao biti raskinut.

M&SIZVOR SLIKE,GETTY IMAGES

Međutim, gospođa Hobbs je rekla, iako ugovori često imaju klauzulu koja kaže da “ako primatelj franšize čini nešto kako bi naštetio našem ugledu, možemo ga prekinuti”, trenutno je problem u Rusiji to što mnogi primatelji franšize sami ne rade ništa loše.

“Za njih je to prilično izazovno jer, iz perspektive engleskog prava, nemaju pravo privesti kraju sporazum – to je problem”, rekla je.

Čak i ako je marka uspjela dobiti presudu britanskog suda protiv franšize u Rusiji, “ruski sudovi to ne bi proveli”, kaže John Pratt, partner najvećeg tima stručnjaka za franšize u Europi.

U međuvremenu, tvrtke pokušavaju učiniti što mogu da pomognu u ovoj situaciji i sve su najavile potporu Ukrajini nakon ruske invazije.

  • Accor, koji u Rusiji ima 57 brendiranih hotela i tamo ima 3500 zaposlenih, obustavio je sva buduća otvaranja hotela i zaustavio usluge i distribuciju hotelima pogođenim sankcijama.
  • Burger King svoju dobit od franšiznih operacija u Rusiji preusmjerava na humanitarne napore
  • Marriott i IHG Hotels & Resorts, od kojih svaki ima po 28 hotela koji posluju u Rusiji pod svojom robnom markom, također su zaustavili razvoj hotela i ulaganja i zatvorili svoje korporativne urede – koje sami posjeduju i tako imaju kontrolu – u Moskvi
  • M&S je obećao više od 1,5 milijuna funti za podršku izbjeglicama i donira 20.000 kaputa i termi

Međutim, dok su mnogi brendovi zapeli u Rusiji, Yum Brands, koji je vlasnik KFC-a i Pizza Huta, rekao je da finalizira sporazum sa svojim glavnim primateljem franšize o privremenom zaustavljanju poslovanja Pizza Huta.

Gospođa Hobbs, partnerica u odvjetničkoj tvrtki Bird&Bird, rekla je kako vjeruje da su brendovi “vrlo zabrinuti” zbog bilo kakve potencijalne štete po ugled zbog nastavka poslovanja u Rusiji.

“Očito su zabrinuti na ljudskoj i moralnoj razini zbog onoga što se događa, ali također mislim da su zabrinuti [što] je brojnim tvrtkama zaprijećeno bojkotom.”

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

spot_img
Pročitajte još
spot_img
spot_img