spot_img
spot_img
N24MagazinLifestyleAko patite od nadutosti ovo je najgora namirnica koju možete konzumirati

Lifestyle

Ako patite od nadutosti ovo je najgora namirnica koju možete konzumirati

PODIJELITE ČLANAK

Zbog nadutog trbuha možete se osjećati deblje i letargično čak i ako ste inače vitki i puni energije. Klasični „proizvođači” plinova i nadutosti su grah sa svojim neprobavljivim oligosaharidima, rafinirani ugljikohidrati, mliječni proizvodi za osobe koje ne podnose laktozu te masti iz mesa i pržene hrane koje usporavaju probavu. No, čak i neke namirnice koje su dobre i zdrave za vas, poput jabuka i šljiva ili povrća kao što je brokula, kupus i prokulica sadrže škrob koji može uzrokovati pojavu plinova. I visok udio vlakana u cjelovitim žitaricama može izazvati nadutost. A što jednu namirnicu čini gorom od druge po pitanju nadimanja, zapravo ovisi o samoj osobi. Ipak, jedan sastojak koji bi svi trebali izbjegavati jer uzrokuje nadimanje su umjetni i prirodni nenutritivni zaslađivači (primjerice stevija).

Zamjena za šećer

Umjetna sladila poput aspartama sadrže tvari koje nisu lako probavljive i mogu uzrokovati nadimanje. Stevija je prirodna zamjena za šećer i često se kombinira sa šećernim alkoholima kao što je niskokalorični zaslađivač sorbitol u hrani i pićima kako bi se smanjio broj kalorija. No, sorbitol se ne razgrađuje potpuno u tankom crijevu pa onda uz djelovanje bakterija fermentira u debelom crijevu, a to dovodi do stvaranja plinova i pojave nadutosti. Umjetna sladila su sveprisutna, a to ih čini glavnim i odgovornim krivcem za nadimanje. Umjetna sladila su prisutna u žvakaćim gumama, keto desertima, pićima s kofeinom i ostaloj dijetnoj hrani. Gazirana pića koja sadrže umjetna sladila dvostruko jače djeluju na stvaranje plinova jer je tu prisutan još i ugljični dioksid.

– Kad su moji klijenti izbacili iz prehrane takve namirnice, nadutost se smanjila – kaže njujorški nutricionist Sydney Green. On, osim izbjegavanja tih uzročnika nadutosti, savjetuje neke prirodne načine kontrole plinova, poput pijenja čaja od komorača, koji pomaže u opuštanju gastrointestinalnih mišića, sporo jedenje, temeljito žvakanje hrane, konzumiranje više malih obroka tijekom dana i blago istezanje.

Želite li isprobati neki suplement koji bi ublažio nadutost, postoje neki pripravci koji sadrže probavne enzime koji razgrađuju proteine, masti i ugljikohidrate.

n24.ba

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

spot_img
Pročitajte još
spot_img
spot_img