spot_img
spot_img
N24MagazinLifestyleCijeđena naranča je važna za organizam posebno kada je konzumirate ujutro

N24

Cijeđena naranča je važna za organizam posebno kada je konzumirate ujutro

PODIJELITE ČLANAK

Možda ste svjesni da je sok od naranče posebno bogat šećerom, iako, uglavnom, samo prirodnim šećerom iz naranče – zbog čega se možda pitate je li sok od naranče dobar za vas.
Bilo da obično započinjete jutro otvaranjem kutije soka od naranče ili pravite svoju vlastitu svježe cijeđenu verziju, sok od naranče je ukusan dio rutine doručka mnogih ljudi. Iako možda prepoznajete popularni napitak kao izvrstan izvor vitamina C, koji često sadrži više od preporučene dnevne količine nutrijenata u svakoj šalici, to nije sve što dobivate svakim gutljajem. Možda ste svjesni da je sok od naranče posebno bogat šećerom, iako, uglavnom, samo prirodnim šećerom iz naranče – zbog čega se možda pitate je li sok od naranče dobar za vas.
Prije nego si natočite još jednu čašu ovog zlatnog eliksira, čitajte dalje kako biste otkrili neke od dobrobiti zajedno s potencijalnim nuspojavama koje mogu proizaći iz ispijanja soka od naranče, prema znanstvenim podacima, piše Eat This Not That.

Je li sok od naranče dobar za vas? Iako se sok od naranče prvenstveno sastoji od voća bogatog hranjivim tvarima, nisu svi sokovi jednako proizvedeni. Lauren Manaker, registrirana dijetetičarka i autorica knjige The First Time Mom’s Pregnancy Cookbook and Fueling Male Fertility, tvrdi da “stopostotni sok od naranče apsolutno može biti dio uravnotežene i zdrave prehrane.” Dok se neki brendovi kupovnog soka od naranče sastoje od kvalitetnih sastojaka, a stopostotni sok od naranče uopće ne sadrži dodane šećere, drugi mogu biti prožeti dodanim šećerima povrh već visoke koncentracije prirodnih šećera. Zauzvrat, ovo može stvarno povećati broj kalorija u vašem soku.. “Sok od naranče doista sadrži izvor ugljikohidrata u obliku šećera; međutim, stopostotni sok od naranče ne sadrži dodane šećere, i možete ga kupiti s pulpom za malo povećanje vlakana”, objašnjava Caroline Thomason, dijetetičarka iz sjeverne Virginije.
Ključ za pronalaženje najboljeg soka od naranče koji će dobro služiti vašem tijelu? Obratite pozornost na sve oznake i pročitajte informacije o nutritivnoj vrijednosti. Prema Manaker, trebali biste se također “odlučiti za piće koje je napravljeno od 100% soka, a ne ‘piće’ od naranče koje je napravljeno s dodanim šećerom.” “Potražite etikete na kojima piše ‘bez dodanog šećera’ ili ‘s pulpom’ za najhranjiviju opciju”, kaže Thomason. “Također možete pronaći opcije s manje šećera ako ste svjesni unosa ugljikohidrata.” Za zdrav pristup uključivanju soka od naranče u vašu prehranu, Thomason predlaže da “razmotrite koliko ukupno soka konzumirate u danu i uravnotežite svoj sok proteinima, vlaknima i zdravim masnoćama kako biste se osjećali siti i zadovoljni.”
Sok od naranče može pomoći u smanjenju rizika od moždanog udara: “Podaci pokazuju da je konzumacija soka od naranče povezana sa 22% smanjenim rizikom od ishemijskog moždanog udara kod muškaraca i 19% smanjenim rizikom od ishemijskog moždanog udara kod žena”, kaže Manaker.

Sok od naranče može se boriti protiv bubrežnih kamenaca: “Pijenje soka od naranče znanstveno je povezano s sprječavanjem bubrežnih kamenaca”, kaže Caroline Young, vlasnica Whole Self Nutritiona. Zapravo, studija objavljena u Kliničkom časopisu Američkog društva za nefrologiju koja procjenjuje gotovo 200.000 sudionika, primijetila je da je “konzumacija kave, čaja, piva, vina i soka od naranče povezana s manjim rizikom” od razvoja bubrežnih kamenaca.
Sok od naranče može smanjiti upalu u vašem tijelu: Upala može izazvati pustoš na gotovo svakom dijelu tijela od glave do pete, ali dodavanjem malo soka od naranče u vašu redovitu rutinu moglo bi se spriječiti. Kao što Manaker prikladno ističe, “Unos soka od naranče imao je blagotvoran učinak na različite markere oksidativnog stresa i upale.” Studija iz 2012. objavljena u The American Journal of Clinical Nutrition otkrila je da su nepretile odrasle osobe s povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, koje su uzimale 500 ml soka od naranče tijekom 12 tjedana, imale manju upalu na kraju studije od onih koje su dobivale istu porciju placebo pića.

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

spot_img
Pročitajte još
spot_img
spot_img