spot_img
spot_img
N24MagazinZanimljivostiSavjeti psihologa za stvaranje boljih životnih navika

N24-ZANIMLJIVOSTI

Savjeti psihologa za stvaranje boljih životnih navika

PODIJELITE ČLANAK

Prvo krenite, pa će motivacija doći

Kao što smo rekli, čekajući da nam motivacija dođe gubimo jako puno vremena. Ponekad se dogodi da smo u potpunosti uronili u ono što radimo i nekako nam ide od ruke, dok druge dane upadnemo u rupu zvanu prokrastinacija (odgađanje). Dobra vijest je ta da angažman (trud) dolazi prije motivacije, zbog čega jednostavno trebamo samo krenuti.

Mali koraci postaju dugoročno oni veliki

Ako započinjete s promjenom, dobro je krenuti s malim koracima koji tako zbrojeni čine veću promjenu kroz vrijeme. Primjerice, ovaj tjedan možete započeti s 3 zdrava doručka, koje ćete idući tjedan unaprijediti na 4 zdrava doručka i tako postepeno graditi svoju priču zdrave prehrane. Iako se u početku naizgled čini da samo 3 zdrava doručka tjedno neće napraviti veliku promjenu, ona uistinu rade razliku. Primjerice, ako uzmemo period od mjesec dana, nula zdravih doručaka u odnosu na 12 (3 zdrava doručka x 4 tjedna) zdravih doručaka u mjesecu govori o gotovo pola mjeseca zdravih doručaka na mjesečnoj razini. Pa čak i sama činjenica da ste unaprijed planirali obroke i obavili kupovinu namirnica na vrijeme već je veliki korak koji će pojednostaviti one nadolazeće.

Uživajte u izazovima

Neka ciljevi koje si postavljate budu dohvatljivi, ali i izazovni. Tako ćete povećati vjerojatnost ulaska u optimalno stanje zvano zona (eng. flow). Kada ste u zoni krećete uživati u procesu, nemate osjećaj prolaznosti vremena, te vas je teško tada omesti. Ako su izazovi previsoki u odnosu na vaše trenutne vještine i sposobnosti, postoji mogućnost da će vas obuzeti nervoza, anksioznost, a nakon toga i frustracija te ste baš zbog ovoga skloniji odgoditi obavezu. Međutim, nije dobro ni kada je izazov pred vama prelagan jer će vam biti dosadan i počet ćete ga odgađati jer ćete ga lako kasnije odraditi. Pa tako, ako do sada niste vježbali, dobro je krenuti s 15 minuta šetnje. Za vas izazov već može predstavljati odvajanje vremena ili dodatno kretanje nakon što ste iscrpljeni od cijelog dana na poslu.

Odredite vrijeme i mjesto

Kako bi povećali vjerojatnost uvođenja novih navika dobro je odrediti precizno vrijeme i lokaciju, a ne samo aktivnost. Naviku možete staviti u raspored ili je spojiti s već postojećom navikom.

Neka okolina radi za tebe

Unaprijed si postavite male znakove/okidače koji će vam olakšati ili ubrzati pristup zdravim navikama. Imajte bocu vode uvijek sa sobom ili pak tenisice za vježbanje stavite odmah kod ulaznih vrata. Što nam je navika fizički dostupnija veća je vjerojatnost da ćemo je i napraviti.

Vježbajte svoje rutine

Nažalost ne postoji brojka koju možemo staviti na pitanje koliko nam je potrebno vremena kako bismo uveli određenu naviku. Odgovor je da je navika uvedena tek onda kada je automatizirana, odnosno kada više ne moramo razmišljati o njoj. Doći će dan kada nam se nikako neće dati vježbati, međutim, baš tada je jako važno da odemo na trening kako bismo održavali svoju rutinu neovisno o tome koju kvaliteta treninga ćemo odraditi. Činjenica je da navika postaje manje izazovna s vremenom samo kada je postala dio svakodnevne rutine. Svaka promjena je stresna, bila ona pozitivna ili negativna. Međutim, ako smo strpljivi, postupno uvodimo promjene i dobro planiramo sve svoje obaveze povećat ćemo vjerojatnost ostvarenja promjene.

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

spot_img
Pročitajte još
spot_img
spot_img