spot_img
spot_img
N24MagazinLifestyleSavjeti za ublažavanje jesenskih alergija

Lifestyle

Savjeti za ublažavanje jesenskih alergija

PODIJELITE ČLANAK

Nakon dugog toplog ljeta, vrijeme je za malo osvježenja. I baš kad ste pomislili – napokon!, prva kiša i vjetar, osim naglog pada temperature, donose i neke dobro znane, neugodne simptome: uzastopno kihanje, curenje iz nosa, glavobolju i iritaciju očiju. Alergija se vratila u grad. Po ulicama i parkovima tiho hoda i kuda stiže, u vis diže alergene koji nemir i nespokoj znače. Stoga je veoma važno znati kako očuvati mir i spokoj i ublažiti neugodne simptome jesenskih alergija. 

Održavajte adekvatnu higijenu životnog prostora

Provjetravanje od 10-ak minuta svaka tri do četiri sata, temeljito čišćenje prostorija i uklanjanje suvišnih dekorativnih predmeta na kojima se alergeni mogu zadržati (npr. zavjese, tepisi, plišane igračke) iznimno su važni u strategiji obrane od mikroalergena poput prašine, plijesni, grinja i peludi. 

Ako primijetite da, unatoč redovitom provjetravanju, gubite bitku s plijesni i gljivicama na mjestima na kojima je namještaj priljubljen uza zid, napravite odmak i dopustite zidovima da dišu. Plijesan i gljivice tretirajte octom ili mješavinom salicilne kiseline i 70-postotnog etanola pa tretirane površine prebrišite toplom slanom vodom i ostavite da se osuše. 

Filtrirajte alergene kad god možete

Kako biste lakše dobili bitku s prašinom, savjetujemo vam da nabavite usisavač s vodenim ili HEPA filtrom. Osim radnih površina i podova, temeljito održavajte i filtere klima-uređaja te uložite u hipoalergenu posteljinu od svile ili prirodnog pamuka i higroskopskog materijala koji sprječava razmnožavanje grinja. Za razliku od čistog pamuka i svile, ta mješavina materijala pogodna je za strojno pranje na 60 stupnjeva. 

Jačajte svoj imunitet 

Svi koji su skloniji razvoju alergija, osim životnog prostora, trebaju održavati i snagu svog imuniteta. Naime, u jesen su veće potrebe organizma za dodatnim mineralima i vitaminima. Stoga savjetujemo pojačati konzumaciju omega 3 kiselina, probiotika, prirodnih biljnih čajeva i voćnih napitaka, voća i povrća bogatog kvercetinom poput špinata, kelja, brokule, jabuka i šljiva. U tu svrhu pripomoći će i matična mliječ i propolis koji dokazano inhibiraju sintezu i oslobađanje histamina te tako doslovno blokiraju početne stadije upalnog procesa. 

Odjenite se prikladno za zabave na otvorenom

Znamo da su kišica koja rominja i lišće koje opada u smiraj dana romantični, ali ako vas muče alergije, aktivnosti na otvorenom u jesen je bolje izbjegavati. Opalo i trulo lišće pravi je rasadnik opasnih alergena jednako kao i trave i korovi kojima obiluju gradske ulice i parkovi. 

Stoga šetnje planirajte pametno, i to prateći peludni kalendar te, neovisno o vremenskim uvjetima, ponesite nešto lagano za ogrnuti se.

Radite na prohodnosti dišnih puteva

Čisti dišni putevi nužni su za miran dan, kao i za miran san. Zato odbacite duhanske proizvode pa umjesto dima cigarete, redovito uvlačite pare iz inhalatora, piše jglobitelj.hr.

PODIJELITE ČLANAK

NAJNOVIJE

spot_img
Pročitajte još
spot_img
spot_img