Izgradnja tunela kroz planinu Prenj, ključnog infrastrukturnog elementa na koridoru Vc, izazvala je veliko zanimanje građevinske struke. Čak 196 tvrtki pokazalo je zanimanje za izvođenje radova za izgradnju tunela Prenj i natječajnu dokumentaciju, a više od 50 pitanja odnosilo se na objašnjenja, objavio je Dnevni avaz.
Naime, pomaknut je rok za zatvaranje međunarodnog natječaja za izbor izvođača radova za izgradnju najsloženijeg građevinskog pothvata i ključne dionice za cijeli koridor Vc, a u igri su, kako tvrdi Avaz, neke od najvećih svjetskih korporacija. Javno poduzeće Autoceste FBiH raspisalo je natječaj za gradnju tunela 8. srpnja, a rok za dostavljanje ponuda najprije je bio 5. rujna.
Međutim, zbog složenosti projekta tvrtke su tražile produljenje roka do 19. rujna, navode sarajevske novine. Riječ je o poslu “teškom” čak 800 milijuna KM i jednom od najvećih natječaja koje su raspisale Autoceste.
Tunel Prenj tehnički je najzahtjevniji i, sa stajališta struke, jedan od najkompleksnijih objekata u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine. Riječ je o tunelu dužine 10,4 kilometra, što je deveti najduži cestovni tunel u Europi, a prvi je u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara.
Izgradnjom ovog tunela od Mostara do Sarajeva skratit će se putovanje pa će trenutačna dužina puta preko M-17, koja iznosi 113 kilometara, nakon izgradnje autoceste iznositi 82 kilometra.