Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA), kao pružatelj usluga zračne plovidbe u BiH, suočava se s ozbiljnim operativnim izazovima zbog iznenadnog i istodobnog porasta broja bolovanja među dijelom operativnog osoblja. Ovo stanje dovelo je do znatnih poteškoća u pružanju usluga kontrole zračnog prometa, a prema podacima Network Managera, tijekom prošlog vikenda zabilježeno je više od 70.000 minuta kašnjenja u zračnom prometu iznad BiH.
“Iako BHANSA u potpunosti poštuje pravo svakog zaposlenika na bolovanje u skladu s važećim zakonodavstvom, dužni smo kao odgovorna institucija provesti provjere opravdanosti ovog naglog porasta, prije svega zbog očuvanja sigurnosti zračne plovidbe” – saopćeno je iz BHANSA-e.
Uprava Agencije, unatoč teškoj financijskoj situaciji – uključujući i blokiran račun BHANSA-e zbog sudskog spora u kojem Agencija nije stranka – odlučila je isplatiti pune plaće i pripadajuće naknade svim zaposlenicima.
“Ovim potezom željeli smo jasno pokazati posvećenost stabilnosti sustava i interesima zaposlenika.”
“Iako razumijemo legitimna očekivanja radnika, podsjećamo da destabilizacija sustava kontrole zračnog prometa ima dalekosežne posljedice za reputaciju države i sigurnost prometa, te kao takva ne može biti sredstvo pritiska. BHANSA ostaje otvorena za razgovor, ali neće kompromitirati osnovna načela profesionalnosti i sigurnosti” – navodi se u saopćenju.